Tworzenie celów w Google Analytics

Kamil Frąckiewicz | 2015, 09, 16

Wielu projektantów stron skupia się na ilości wejść i pozostaje przy ogólnych statystykach w Google Analytics to moim zdaniem najczęściej popełniany błąd ponieważ to olbrzymie narzędzie do analizy stron internetowych może w łatwy sposób pokazać nam najważniejsze dane czyli konwersje.

Konwersje są to najbardziej wartościowe działania użytkowników na naszej stronie np. zakup, rejestracja, rezerwacja lub zapisanie się do newslettera. Pokaże cię jak w łatwy i szybki sposób ustawić takie cele w Google Analytics.

Cele najlepiej ustawiać jeżeli mamy specjalne strony odwołania np. przy zakupie przechodzimy do strony z podziękowaniem „/dziekuje-za-zakupy.html”. Aby ustawić nasz pierwszy cel należy wejść w Google Analytics w „Administracja” , a następnie po prawej stronie „Widok” -> „Cele”. Kiedy znajdziemy się już w zakładce „Cele” możemy dodać nasz pierwszy cel klikając czerwony przycisk „+ Cel” i przejdziemy do konfiguracji.

konfiguracja celu google analytics

W konfiguracji celu mamy możliwość wyboru szablonu naszego celu np Przychody -> Rezerwacje i klikamy dalej.

Następnie możemy wybrać nazwę naszego celu jest to istotny krok ponieważ później będzie łatwo odnaleźć nasz cel i „typ” wybieramy „miejsce docelowe” i klikamy dalej.

konfiguracja celu google analytics

Przechodzimy do szczegółów celu w którym będziemy musieli podać cały adres naszej specjalnej strony odwołania dla użytkownika np podziękowanie za zakup „przykladowastrona.pl/dziekuje-za-zakup.html” i zapisać.

konfiguracja celu - google analytics

Przedstawiony tutaj przykład należy do najprostszych ale i najczęściej stosowanych przy celach mamy również opcje dużo bardziej zaawansowane.

Po dodaniu naszych celów możemy wejść w „Konwersje” -> Cele i ogółem aby sprawdzić nasze pierwsze konwersje które pojawią się już po kilku dniach oczywiście na początku nie zobaczymy tam żadnych danych. Ale aby np sprawdzić czy wszystko dobrze ustawiliśmy możemy przejść np przez nasz cel i zobaczyć w zakładce „Na żywo” -> „Konwersje” czy wszystko jest zliczane.

Tagi: ,