Czy pozycjonowanie ma jeszcze sens?

Kamil Frąckiewicz | 2015, 12, 09

Rok 2016 ma przynieść wiele zmian w Google nad którymi pracowali już jakiś czas i były zapowiadane od kilku lat. Wyniki wyszukiwania mają się zmienić i to bardzo za sprawą: Google AnswerBox, Knowledge Graph, Entity, sztucznej inteligencji, Machine Learning i RankBrain. W skrócie Google chce zatrzymać użytkownika jak najdłużej w swoim środowisku dając mu odpowiedź tu i teraz bez przechodzenia na inne strony. To już działa wystarczy wpisać lub powiedzieć dla Google „ile centymetrów ma Gortat”, a dostaniemy od razu odpowiedź.

ile-cm-ma-gortat

W 2014 roku Eric Schmidt powiedział „My robimy Google dla użytkowników, a nie stron” co można rozumieć, że wyniki wyszukiwania zmienią się oczywiście będzie to przebiegać stopniowo dla każdej branży np. bardzo dobrze widać to już w branży hotelarskiej.

gdzie-jest-seo

można to skomentować …

wtf

Czy pozycjonowanie ma jeszcze sens? uważam, że tak ale się zmieni z tego co znamy z naszego podwórka przejdziemy rewolucję i będziemy musieli się dostosować do nowych rozwiązań czy tego chcemy czy nie na pewno nie będzie się to nazywać pozycjonowanie, a może SEF. Musimy też pamiętać o tym aby edukować naszych klientów którzy nadal żyją w czasach starego pozycjonowania już nie mówiąc o setkach firm „SEO” które przespały moment zmian. Pozycjonowanie te jakie znamy już umarło (chwila ciszy), obecnie to marketing internetowy, łączenie wiele działań i przede wszystkim dbanie o użytkownika, a nie o pozycje naszej strony która była „sztucznie” podnoszona.

Tagi: , ,